Ako si zachrániť biznis a prežiť krízu

Som skoro odpadol, keď som si čítal zoznam spoločností, ktoré vznikli počas krízy. Sú medzi nimi naozaj veľké mená. Všetky krízy čistia trh a naozaj nechajú len tých najlepších.

(Magazí Fortune 1929, Wal Disney Company 1929, Hewlett-Packard 1935, Protect and Gamble (1837), Microsoft 1973–1975) či LinkedIn 2002.

Zdá sa, že dôležité je v krízových situáciách nepanikáriť (ako nám to štandardne mozog káže), ale sledovať a následne konať.


Je veľmi pravdepodobné, že sa objavia príležitosti.

Rozdiel medzi neúspešnými a úspešnými je len jedna vec – akcia. Ale to vy viete, nestačí len čakať, že sa niečo stane, že kým sa to upokojí, že ešte mám čas.

Ako sa dá využiť situácia, ktorú ostatní považujú za stratenú? Zrejme to sú tie správne otázky, ktoré by sme si mali klásť.

1. Krok ako prežiť krízu

Nestratiť tvár

Pokiaľ ste mali benefity, ktoré by ste najradšej zrušili, lebo kríza – nerobte to. Ak máte vlastných ľudí a viete im dať support, urobte to. Teraz je to dôležitejšie ako nikdy – splniť sľuby, ktoré sa tak ľahko robili pred krízou. Keď sa vám podarí nestratiť tvár, tak naopak ukážete, že držíte slovo. Získate si tak priazeň na dlhé obdobie a trh to uvidí.

Pozor, to neznamená nerobiť nepríjemné rozhodnutia. Ak také sú na stole, urobte to otvorene a jasne; ako sa hovorí – chlapsky.

Byť maximálne flexibilný

Keď sa budete držať toho, čo fungovalo. Potopí vás to. Keď neurobíte nič, tak pravdepodobne tiež. Ak ak budete konať, vyjdete ako víťazí.

2. Krok je správne reagovať na krízu

Ešte predtým ako budete prispôsobovať ponuku, musíte pochopiť, aké sú hlavné parametre tejto krízy:

  1. Chýba sociálny kontakt
  2. Rodiny sú „nútené“ byť spolu
  3. Vznikla ochota robiť veci online

Nemusím to veľmi rozpisovať, to už si doplňte sami.

Ako sa s tým vie váš biznis popasovať?

V prvom rade musíte udržať kontakt s vašimi zákazníkmi a odovzdať hodnotu.

Viete robiť doručovanie kávy? Viete natočiť nejaké zábavné a či edukatívne videá? Viete ich predať cez online?

Mali by ste…

Osobne si myslím, že dnes sú ľudia ochotní akceptovať hocijaké formy spájania sa a tvorenia zábavy pre deti. Preto sa ponúka online kurz či cvičenie pre deti, nazvime to webinár.

Urobiť napríklad video produkt dostupný len pre prihlásených, len v určitých časoch. Alebo urobiť livestreaming prednášku. Alebo urobite online „coffee break“, kde si budú môcť mamičky len tak poklábosiť s trénermi.

Cítite takúto potrebu? Dajte nám vedieť, napíšte nám, zavolajte.

Sledujte príbeh skutočných leadrov

Budeme zverejňovať informácie o ľuďoch, ktorí vytvárajú cvičenia a programy pre deti. Ale aj o tom ako sa takým lídrom stať. Prihláste sa na odoberanie pravidelného newslettera zadarmo a nič zo Zooza informácii a blogov vám neunikne.