fbpx

Ľudia sú spoločenské tvory. Nedokážeme žiť bez ostatných. Azda preto je najväčším trestom vo väzeniach „samotka“.

Opatrenia sa uvoľňujú, takým spôsobom, ktorému ťažko rozumieť, ale dá sa predpokladať, že sa už pomaly všetci rozbehnete ku svojim klientom.

Pred tisíckami rokov sme si navzájom vyberali blchy a tým aj zmiešavali holobiom, čo sú všetky tie miliardy miliárd baktérii na našom tele a v ňom.

Počkajte, počkajte, fakt pokračujte, prosím 😀

Pri stretnutiach si tento mikrobióm vymieňame stále. Ak sa stretávame so šťastnými ľuďmi, sami sme štastnejšíí. Lebo sme si zobrali trochu ich „šťastných“ baktérii. Aj preto je možno ak príjemné objatie.

Nie je to fascinujúce? 🙂
 

Ťahá nás potreba blízkosti

Nejdem do detailu (prečítajte si túto knihu, alebo aspoň zľahka tento podcast), ale z pohľadu spoločenského to bude mať 2 dopady:

  • Ľudia odhadzujú zábrany a strach, lebo majú potrebu cítiť blízkosť
  • Budú využívať príležitosti pre stretnutia a spoločenské vyžitie

Samozrejme, opatrnosť tam je, aj rôzne trápne situácie. „Mám objať, nemám objať, mám podať ruku, nemám podať ruku.“

Leto bude príležitosť

Čo je však dôležité povedať, že sa dá predpokladať, že ľudia budú pripravení hľadať stretnutia aj v lete. Mysleli ste na to? Vrelo odporúčam letné programy naplánovať dostatočne skoro, nech si výlety za rodičmi a slovenské dovolenky naplánuju vaši klienti vopred aj podľa vášho programu.

Dopad ekonomickej krízy

Čo bude z druhej strany tlačiť, je ekonomický dopad krízy. Vzrastie potreba šetriť, respektíve bude väčšia opatrnosť míňať financie? Ja si myslím, že áno, ale predpokladám isté ľudské správanie, takže vysvetlím nižšie, že aj to môže byť príležitosť.

Ideme do toho na plné pecky

Máme pre vás 4 myšlienky na zamyslenie, ktoré my chodia po rozume:

1. Pustiť, čo nás brzdí

Táto situácia má najmä očistný dopad. Boli sme predtým v príliš veľkom zhone na to, aby sme si mnohé veci uvedomovali.

Ľudia a veci momentálne naplno ukazujú svoj charakter. To, čo sa im darilo skrývať a umelo utlmovať naplno ukázalo svoju podstatu.

Čo alebo kto nám skutočne nepomáha, ale ťaží? Predpokladám, že každý vie alebo aspoň tuší, čo ho brzí alebo spomaľuje. Teraz je ten ideálny čas si prečistiť pole pôsobnosti.

Chápem, je nepríjemné púšťať a opúšťať. Ľudia držia vo svojich rukách všetko, čo nazbierali vo svojich životoch, veci, vzťahy, návyky. Je to dôležité, ale je veľmi oslobodzujúce dovoliť si niečo pustiť z rúk.

Dôvody na držanie sa starých zvykov sú rôzne, cítia zodpovednosť, záchranársku potrebu či jednoducho ego nechce dovoliť.

Ak je to potrebné, teraz je ten správny čas. Myslím si, že viete o čom hovorím.

Každé lietadlo, ktoré je príliš ťažké letí pomaly a nízko.

To platí pre biznis, ale aj pre život. Pusťte to, čo vás limituje a obmedzuje.

2. Využiť, čo sme sa naučili

Naučili sme sa viac pracovať online. Spoločnosť sa to naučila, sú ochotní robiť rôzne „vtákoviny“ stavajme na tomto poznatku.

Ľudia si uvedomujú hodnotu vašich projektov, keď o niečo človek príde, až vtedy pochopí akú to má hodnotu a vaši klienti to pochopili.

3. Buďte unikátni, začnite kombinovať

Čo ma vedie k ďalšiemu bodu. Kombinujte. Ekonomická kríza zrejme príde, minimálne v tom, že ľudia budú zvažovať, čo kupovať a čo nie. Nemyslím si, že rozvoj osobnosti patrí medzi položky, ktoré by vylúčili, ale…

Vyberať si budú tie, ktoré sa inovujú a ponúknu niečo navyše. A môže to by maličkosť. Možno iba povedať to, čo ste doteraz nepovedali.

Hlavné je hovoriť o svojej hodnote, zopakujte, čo ponúkate.

Osviežte to. Okrem osobných skupinových stretnutí ponúknite aj ďalší obsah. Či už textovú prípravu alebo video, prípadne konzultáciu.

Skúste ponúknuť o niečo komplexnejší zážitok. Ak vám v tom Zooza môže pomôcť, budeme radi. Ak vám tam niečo chýba. Dajte nám vedieť.

4. Využite marketingovú komunikáciu

Je veľmi vhodná doba oslovovať nových zákazníkov. Reklamy sú o niečo lacnejšie 🙂 a ľudia viac konzumujú online obsah.

Najefektívnejšími kanálmi zostávajú:

  1. Vlastná báza e-mailov
  2. Facebook reklama, ale nie podporovanie príspevkov, ale reklama cez business managera.

Aký spôsob? Urobte video, zostrih záznamov, či galériu fotiek, čo ste pre svoju komunitu robili počas krízy. Spíšte jednoduchý mail či post a skúste ho podporiť na takzvané podobné publikum ako máte. 

A nezabudnite! Buďte ready na prípadnú ďalšiu krízu na jeseň 

Tento vírus je zaujímavý v tom, že ani nie je samotný taký nebezpečný, ako nebezpečná je imunitná reakcia naň. Jeseň prinesie stres, vlhko a chlad. To je hojná pôda pre vírusy. Toto nie je z mojej hlavy.

Nie, že by ste to robili, ale nenechajte sa opiť rožkom a nezabite leto užívaním si prílišnej pohodlnosti.

Dúfam, že som to neuzavrel príliš negatívne. Ja sám som v tomto smere veľký optimista a teším sa na to, čo nám život ponúka.

Držím palce, keby ste niečo potrebovali alebo máte otázky, či nápady pre rozvoj Zooza, či len sa chcete poradiť, volajte, píšte. Sme ready. 

PS: Pre Bratislavské pohybové projekty realizované online vznikol grant, ktorý podporuje aj online realizované projekty kurzy a cvičenia.

Mohlo by sa vám páčiť: